Кресто-Воздвиженский храм г. Винницы | Школа – сад Св. Николая

Апостол Иаков Зеведеев, брат ап. Иоанна Богослова

Апостол Иаков Зеведеев, брат ап. Иоанна Богослова

Апостол Иаков Зеведеев, брат ап. Иоанна Богослова

ДНИ ПАМЯТИ:

13 мая

13 июля – Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов

ЖИТИЕ

Жизнь и тру­ды апо­сто­лов – Свя­той апо­стол Иа­ков Зе­ве­де­ев

КРАТКОЕ ЖИТИЕ АПОСТОЛА ИАКОВА ЗЕВЕДЕЕВА, БРАТА ИОАННА БОГОСЛОВА

Брат апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва († ок. 98–117 гг.; па­мять 26 сен­тяб­ря/9 ок­тяб­ря), свя­щен­но­му­че­ник. Был при­зван на про­по­ведь Еван­ге­лия Са­мим Гос­по­дом из про­стых ры­ба­ков вме­сте с бра­том (Мф.4:21;Мк.1:19-20). Свя­тым апо­сто­лам Иа­ко­ву, Иоан­ну и Пет­ру Гос­подь пре­иму­ще­ствен­но от­кры­вал Бо­же­ствен­ные тай­ны: при вос­кре­ше­нии до­че­ри Иа­и­ра (Мк.5:37-42; Лк.8:51-55), на Фа­вор­ской го­ре (Мф.17:1-9; Мк.9:2-9; Лк.9:28-36) и в Геф­си­ман­ском са­ду (Мф.26:37-46; Мк.14:32-42; Лк.22:39-45).

По­сле со­ше­ствия Свя­то­го Ду­ха св. апо­стол Иа­ков про­по­ве­до­вал в Ис­па­нии и дру­гих стра­нах ми­ра. За­тем воз­вра­тил­ся в Иеру­са­лим, где от­кры­то учил об Иису­се Хри­сте, что Он ис­тин­ный Мес­сия, Спа­си­тель ми­ра, об­ли­чал фа­ри­се­ев и книж­ни­ков в же­сто­ко­сер­дии и неве­рии. Иудеи бы­ли не в со­сто­я­нии про­ти­во­сто­ять апо­столь­ско­му сло­ву и за день­ги на­ня­ли фило­со­фа-волх­ва Гер­мо­ге­на, чтобы тот всту­пил в дис­пут с апо­сто­лом и опро­верг его до­во­ды о Хри­сте как о при­шед­шем на зем­лю обе­то­ван­ном Мес­сии. Волхв по­слал ко свя­то­му апо­сто­лу сво­е­го уче­ни­ка Фили­та, но тот уве­ро­вал в Гос­по­да Иису­са Хри­ста. Вско­ре и сам Гер­мо­ген убе­дил­ся в си­ле Бо­жи­ей, сжег свои вол­шеб­ные кни­ги, при­нял свя­тое Кре­ще­ние и сде­лал­ся ис­тин­ным по­сле­до­ва­те­лем Хри­сто­вым.

То­гда иудеи убе­ди­ли ца­ря Иро­да Агрип­пу (40–44 гг.) схва­тить апо­сто­ла Иа­ко­ва и осу­дить его на смерть. Свя­той Иа­ков, спо­кой­но вы­слу­шав смерт­ный при­го­вор, про­дол­жал сви­де­тель­ство­вать о Хри­сте. Один из до­нос­чи­ков на апо­сто­ла по име­ни Иосия был по­ра­жен му­же­ством св. Иа­ко­ва. Он уве­ро­вал в ис­ти­ну слов о при­ше­ствии Хри­ста Мес­сии. Ко­гда апо­сто­ла по­ве­ли на казнь, Иосия пал к его но­гам, по­ка­ял­ся в сво­ем гре­хе и мо­лил о про­ще­нии. Апо­стол об­нял, по­це­ло­вал его и ска­зал: «Мир те­бе и про­ще­ние». Иосия ис­по­ве­дал все­на­род­но ве­ру во Хри­ста и был обез­глав­лен вме­сте со св. Иа­ко­вом в 44 г. в Иеру­са­ли­ме (по дру­гим ис­точ­ни­кам, око­ло 42 г.).

ПОЛНОЕ ЖИТИЕ АПОСТОЛА ИАКОВА ЗЕВЕДЕЕВА, БРАТА ИОАННА БОГОСЛОВА

Свя­тый Иа­ков, сын Зе­ве­де­ев и брат свя­то­го еван­ге­ли­ста Иоан­на Бо­го­сло­ва, был од­ним из две­на­дца­ти апо­сто­лов, из­бран­ных Гос­по­дом в уче­ни­ки Се­бе из про­стых ры­ба­рей. По­зван­ный Иису­сом Хри­стом, Иа­ков вме­сте со сво­им бра­том оста­вил ко­рабль, от­ца и ры­бо­лов­ные се­ти и по­шел за Хри­стом (Мф.4:21-22), сле­дуя за Ним всю­ду, вни­мая ре­чам Его и ви­дя чу­де­са, со­вер­ша­е­мые Им. И Гос­подь так воз­лю­бил обо­их бра­тьев, что од­но­му поз­во­лил воз­ле­жать на пер­сях Сво­их (Ин.13:23), а дру­го­му (Иа­ко­ву) обе­щал дать пить ча­шу, ко­то­рую Сам дол­жен был ис­пить (Мф.20:22-23). И са­ми апо­сто­лы так силь­но воз­лю­би­ли Гос­по­да сво­е­го и по­ка­за­ли та­кую пре­дан­ность Ему, что хо­те­ли низ­ве­сти на неве­ру­ю­щих в Него огонь с неба, чтобы ис­тре­бить их (Лк.9:54); и они сде­ла­ли бы это, ес­ли бы Сам ми­ло­сер­дый Гос­подь Иисус Хри­стос не вос­пре­тил им. Этим двум апо­сто­лам, Иа­ко­ву Зе­ве­де­е­ву и Иоан­ну, а так­же апо­сто­лу Пет­ру Гос­подь пре­иму­ще­ствен­но пред все­ми дру­ги­ми апо­сто­ла­ми от­кры­вал Свои Бо­же­ствен­ные свой­ства и Свои тай­ны, как это бы­ло, на­при­мер, на Фа­во­ре, ко­гда Гос­подь, по­же­лав по­ка­зать сла­ву Сво­е­го Бо­же­ства, взял с Со­бою Пет­ра, Иа­ко­ва и Иоан­на (Мф.17:1-9).

По­сле воль­но­го стра­да­ния, вос­кре­се­ния и воз­не­се­ния Гос­по­да на­ше­го и по нис­по­сла­нии Свя­то­го Ду­ха свя­той апо­стол про­шел Ис­па­нию и дру­гие стра­ны с про­по­ве­дью сло­ва Бо­жия. По­том он сно­ва вер­нул­ся в Иеру­са­лим и был здесь для Иуде­ев как гром (Мк.3:17), ибо му­же­ствен­но и дерз­но­вен­но про­по­ве­до­вал Иису­са Хри­ста, го­во­ря, что Он есть ис­тин­ный Мес­сия, Спа­си­тель ми­ра. Иа­ков по­беж­дал в спо­рах фа­ри­се­ев и книж­ни­ков, об­ли­чая и уко­ряя их за же­сто­ко­сер­дие в неве­рие. Они же, не бу­дучи в си­лах про­ти­во­стать ему, за день­ги на­ня­ли про­тив него неко­е­го волх­ва, по име­ни Гер­мо­ге­на, дабы он всту­пил в пре­ние с Иа­ко­вом и по­сра­мил бы его. Но волхв, бу­дучи гор­дым, не по­же­лал сам бе­се­до­вать с Иа­ко­вом, а по­слал сво­е­го уче­ни­ка, по име­ни Фили­та, ска­зав:

– Не толь­ко ме­ня са­мо­го, но да­же и уче­ни­ка мо­е­го Иа­ков не смо­жет одо­леть в спо­ре.

Филит при­шел и бе­се­до­вал со свя­тым апо­сто­лом Иа­ко­вом, но, бу­дучи не в со­сто­я­нии про­ти­вить­ся пре­муд­ро­сти Ду­ха Свя­то­го, ко­то­рой был пре­ис­пол­нен апо­стол, мол­чал, как немой, и не мог со­вер­шен­но от­крыть сво­их уст для воз­ра­же­ния апо­сто­лу. По­знав ис­ти­ну, Филит сми­рил­ся и, воз­вра­тив­шись к сво­е­му учи­те­лю-волх­ву, воз­ве­стил ему, что нель­зя пре­одо­леть Иа­ко­ва, ко­то­рый под­твер­жда­ет сло­ва свои да­же чу­де­са­ми. При сем Филит со­ве­то­вал учи­те­лю сво­е­му оста­вить свое муд­ро­ва­ние и волх­во­ва­ние и сде­лать­ся са­мо­му уче­ни­ком Иа­ко­ва. Но гор­дый Гер­мо­ген сво­и­ми ча­ра­ми при­звал 6есов и по­ве­лел им дер­жать Фили­та на од­ном ме­сте свя­зан­ным так, что он не мог сдви­нуть­ся с ме­ста, и ска­зал при этом:

– По­смот­рю, как из­ба­вит те­бя твой Иа­ков.

Филит же по­слал тай­но к апо­сто­лу из­ве­стие о том, что он ча­ра­ми Гер­мо­ге­на свя­зан бе­са­ми. Узнав о сем, апо­стол по­слал к нему свое по­ло­тен­це, ска­зав , чтобы он взял по­слан­ное к нему по­ло­тен­це и про­из­нес та­кие сло­ва: «Гос­подь ре­шит око­ван­ныя, Гос­подь воз­во­дит низ­вер­жен­ныя» (Пс.145:7-8).

Лишь толь­ко Филит про­из­нес эти сло­ва, тот­час осво­бо­дил­ся от неви­ди­мых уз, ибо бе­сы, устра­шив­шись по­ло­тен­ца апо­сто­ла и си­лы про­из­не­сен­ных слов, оста­ви­ли Фили­та и убе­жа­ли от него. То­гда Филит, по­сме­ясь над Гер­мо­ге­ном, при­шел к свя­то­му Иа­ко­ву и, на­учен­ный им свя­той ве­ре, кре­стил­ся.

Гер­мо­ген же, ис­пол­нив­шись силь­ной яро­сти и гне­ва, за­клял бе­сов, слу­жив­ших ему, при­ве­сти к нему свя­зан­ны­ми Иа­ко­ва и Фили­та. Но ко­гда бе­сы при­бли­зи­лись к то­му жи­ли­щу, в ко­то­ром оби­тал свя­той Иа­ков с Фили­том, тот­час Ан­гел Гос­по­день по по­ве­ле­нию Бо­жию взял тех бе­сов и, свя­зав их неви­ди­мы­ми уза­ми, стал их му­чить. Бе­сы же в слух всех вос­кли­ца­ли, бу­дучи му­чи­мы си­лою Бо­жи­ею:

– Иа­ков, апо­стол Хри­стов, будь ми­ло­сер­дым к нам, ибо мы по по­ве­ле­нию Гер­мо­ге­на при­шли свя­зать те­бя и Фили­та, а вот ныне са­ми креп­ко свя­за­ны и же­сто­ко стра­да­ем.

Свя­той Иа­ков ска­зал бе­сам:

– Ан­гел Бо­жий, свя­зав­ший вас, да раз­ре­шит вас от уз, и вы пой­ди­те и при­ве­ди­те ко мне сю­да Гер­мо­ге­на, не сде­лав ему ни­ка­ко­го вре­да.

Тот­час бе­сы, раз­ре­шен­ные от уз, по­шли к Гер­мо­ге­ну и, схва­тив­ши его, в мгно­ве­ние ока по­ста­ви­ли свя­зан­ным пред апо­сто­лом и про­си­ли апо­сто­ла, чтобы он поз­во­лил им ото­мстить свои оби­ды на Гер­мо­гене. Апо­стол же спро­сил бе­сов, по­че­му они не свя­за­ли Фили­та, как по­ве­лел им сде­лать это Гер­мо­ген. Бе­сы на это от­ве­ча­ли:

– Мы да­же и му­хи не мо­жем тро­нуть в тво­ем до­ме.

То­гда апо­стол ска­зал Фили­ту:

– Гос­подь наш по­ве­лел за зло воз­да­вать доб­ром, по­се­му и ты осво­бо­ди Гер­мо­ге­на и из­бавь его от бе­сов.

По­сле это­го апо­стол ска­зал Гер­мо­ге­ну, осво­бож­ден­но­му от бе­сов­ских уз:

– Гос­подь наш не же­ла­ет иметь слуг по при­нуж­де­нию, но же­ла­ет иметь слуг доб­ро­воль­ных; по­се­му ты сту­пай ку­да по­же­ла­ешь.

Но Гер­мо­ген ска­зал:

– Как толь­ко я вый­ду из тво­е­го до­ма, ме­ня тот­час убьют бе­сы, ибо я знаю, как ве­ли­ка их ярость; знаю так­же, что мне невоз­мож­но из­ба­вить­ся от них, ес­ли ты не за­щи­тишь ме­ня.

То­гда апо­стол дал ему в ру­ки свой жезл, ко­то­рый он упо­треб­лял в пу­ти. Гер­мо­ген по­шел с тем жез­лом в свой дом и по до­ро­ге не пре­тер­пел от бе­сов ни­че­го ху­до­го. По­знав та­ким об­ра­зом си­лу Хри­сто­ву и уви­дев немощь бе­сов, Гер­мо­ген со­брал все свои вол­шеб­ные кни­ги, при­нес свя­то­му Иа­ко­ву и, при­пав к но­гам его, вос­клик­нул:

– Ис­тин­ный раб Ис­тин­но­го Бо­га, из­бав­ля­ю­щий от по­ги­бе­ли ду­ши лю­дей! По­ми­луй и ме­ня, и при­ми тво­е­го вра­га в уче­ни­ки се­бе.

На­учен­ный Иа­ко­вом свя­той ве­ре, Гер­мо­ген при­нял кре­ще­ние, по по­ве­ле­нию апо­сто­ла сжег свои вол­шеб­ные кни­ги и сде­лал­ся ис­тин­ным слу­гою Хри­сто­вым, так что име­нем Иису­са Хри­ста тво­рил чу­де­са.

Иудеи, ви­дя все со­вер­шив­ше­е­ся, при­шли в силь­ную ярость и уго­во­ри­ли ца­ря Иро­да воз­двиг­нуть го­не­ние на Цер­ковь Хри­сто­ву и умерт­вить Иа­ко­ва: «В то вре­мя царь Ирод под­нял ру­ки на неко­то­рых из при­над­ле­жа­щих к церк­ви, чтобы сде­лать им зло, и убил Иа­ко­ва, бра­та Иоан­но­ва, ме­чом. Ви­дя же, что это при­ят­но иуде­ям, вслед за тем взял и Пет­ра, – то­гда бы­ли дни опрес­но­ков, – и, за­дер­жав его, по­са­дил в тем­ни­цу» (Деян.12:1-4).

Ев­се­вий, епи­скоп Ке­са­рии Па­ле­стин­ской, по­вест­вуя о свя­том Иа­ко­ве, пи­шет, что, ко­гда он был осуж­ден Иро­дом на смерть, некий че­ло­век, по име­ни Иосия, один из до­нес­ших Иро­ду на апо­сто­ла, ви­дя му­же­ство и дерз­но­ве­ние свя­то­го Иа­ко­ва и ура­зу­мев невин­ность и свя­тость его, а так­же ис­ти­ну ска­зан­ных им слов (о при­ше­ствии Мес­сии – Хри­ста), уве­ро­вал во Хри­ста и сде­лал­ся ис­по­вед­ни­ком Хри­сто­вым. Тот­час и он вме­сте со свя­тым апо­сто­лом Иа­ко­вом был осуж­ден на смерть. Ко­гда они вме­сте шли на ме­сто каз­ни, то на пу­ти встре­ти­ли рас­слаб­лен­но­го, ле­жа­ще­го при до­ро­ге, и свя­той апо­стол ис­це­лил его. Ко­гда же они пре­к­ло­ни­ли свои го­ло­вы на усе­че­ние, Иосия мо­лил свя­то­го Иа­ко­ва, дабы он про­стил ему грех , со­де­лан­ный им по неве­де­нию, – про­стил ему, что он до­нес на него ца­рю. Апо­стол, об­няв и об­ло­бы­зав его, ска­зал ему: «мир с то­бою» – и оба они, пре­кло­нив свои го­ло­вы на усе­че­ние, вме­сте скон­ча­лись (око­ло 42 го­да от Рож­де­ства Хри­сто­ва).

По­сле усек­но­ве­ния их уче­ни­ки свя­то­го апо­сто­ла Иа­ко­ва, взяв те­ло его, по Бо­же­ствен­но­му из­во­ле­нию от­нес­ли его в Ис­па­нию, где и до­ныне по­да­ют­ся от гро­ба его ис­це­ле­ния бо­ля­щим и со­вер­ша­ют­ся чу­де­са во сла­ву Хри­ста Бо­га, со От­цем и Свя­тым Ду­хом всею тва­рью про­слав­ля­е­мо­го во ве­ки. Аминь.

МОЛИТВЫ

Тропарь апостола Иакова Зеведеева, брата Иоанна Богослова

глас 3

Апостоле святый Иакове,/ моли Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление/ подаст душам нашим.

Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов. Тропарь

глас 4

Апостолов первопрестольницы/ и вселенныя учителие,/ Владыку всех молите/ мир вселенней даровати/ и душам нашим велию милость.

Ин тропарь апостола Иакова Зеведеева, брата Иоанна Богослова

глас 3

Апостол Христов был еси избранный/ и Богослову возлюбленному брат единородный,/ всехвальне Иакове,/ поющим тя грехов оставление испроси/ и душам нашим велию милость.

Кондак апостола Иакова Зеведеева, брата Иоанна Богослова

глас 2

Глас Божественный слышав, призывающ тя,/ любовь отца презрел еси/ и притекл еси ко Христу, Иакове, с сродником твоим, славне,/ с нимже сподобился еси видети/ Господне Божественное преображение.

Кондак апостолам

глас 2

Камень Христос каменя веры прославляет светло,/ учеников преизрядна,/ и с Павлом весь дванадесяточисленный собор днесь,/ ихже память совершающе верно,// сих Прославльшаго прославляем.

Ин кондак славных и всехвальных 12-ти апостолов

глас 2

Петра, вернии, каменя веры, похвалим/ и Павла Богомудраго,/ созывают бо всех праздновати верою,/ соборне вкупе вся дванадесяте, яко проповедники вере,/ просяща грехов оставления.

Величание святому апостолу Иакову Зеведееву

Величаем тя, апостоле Христов Иакове, и чтим болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове.

Молитва святому апостолу Иакову Зеведееву

О великий и возлюбленный Апостоле Христов Иакове! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих. Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял еси, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима. О великий Иакове! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от всякия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни Пресвятое Имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. 

АКАФИСТ СВЯТОМУ АПОСТОЛУ ИАКОВУ, БРАТУ ГОСПОДНЮ ПО ПЛОТИ

Кондак 1

Избранному Апостолу Христову, иерарху преславному и мученику предивному, Иакову премудрому, брату Божию блаженному похвальная восписуем, яко ходатаю и скорому помощнику нашему. Ты же, предстояй Престолу Пресвятыя Троицы, не престай молитися за ны, сохраняющи от всяких бед и зол верою празднующих память твою и зовущих:
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Содетель, яви тя, Иакове, яко звезду многосветлую, на тверди церковней возсиявшую, светом Богопознания мир просвещающую и тьму лжеверия прогоняющую. Мы же, к заступлению твоему прибегающе, радостно тебе приносим сицевая:
Радуйся, яко брат Господень по плоти сый, ученик и самовидец неизреченных таин Его показался еси;
Радуйся, Богом избранный, да людем верным тайну спасения премудро изъясниши.
Радуйся, велегласно словеса Божия иудеем провозгласивый;
Радуйся, сими народ Божий, от Христа отвергшийся, к покаянию призывавый.
Радуйся, Церкве Иерусалимския истинный управителю;
Радуйся, и всех христиан Богомудрый наказателю.
Радуйся, иерарше Иерусалима дольняго, ныне во Иерусалиме горнем пребываяй;
Радуйся, Жертву Безкровную принося, себе же в жертву чисту Творцу и Царю уготовавый.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 2

Видящи, издалеча прозря твое жительство, Иакове, брата тя прия Христос Человеколюбец: ты бо, старший сын праведнаго Иосифа Обручника быв, издетска, яко назорей, Богу посвящен, воздержание возлюбил еси. Нравов же твоих благостию и ума чистотою Христов показался еси ученик искренний, сего ради сподобился еси у Престола Владычня вечно воспевати: Аллилуиа.

Икос 2

Разум всякий отвергше, Ирод царь искаше Младенца Иисуса, да погубит Его; и се Ангел Господень во сне явися Иосифу глаголя: «Возстав, поими Отроча и Матерь Его и бежи во Египет». Ты же, Иакове, яко сродник по плоти Иисусов сый, со Иосифом и Материю Его во Египте пребывал еси. Сего ради, приими от нас, Иакове, усердныя похвалы сия:
Радуйся, яко из колена Иудова процвел еси;
Радуйся, яко Иосифа праведнаго отрасль пречестная был еси.
Радуйся, яко чрез Христа лицем к лицу Бога узрел еси;
Радуйся, яко от Негоже благодать многу приял еси.
Радуйся, яко Христовым светолитием просвещен еси;
Радуйся, яко сугубыя почести от Христа сподобился еси.
Радуйся, яко Христа Пастыреначальника по плоти брат был еси;
Радуйся, яко Христом наследник обетований Отца Небеснаго явился еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 3

Сила Вышняго постави тя, Иакове праведне, пастыреначальника и таинника, неизреченная священнодействующа Таинства в Сионе святем, егда лик Апостольский избра тя епископа перваго Церкви Иерусалимския. Ты же, Апостоле, иго Христово усердно взем, Евангелия благости Его и Царствия проповедник был еси, поя Вседержителю Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй мудрость Божественную во уме своем всегда, Иакове, служение апостольское приял еси, егоже тридесять лет совершая, ко Христу вся страждущия и обременненныя приводил еси, неустанно веру спасительную во граде Святем и земле Палестинстей проповедуя и к познанию истины вся приводя. Темже тя, яко избранника Спаса нашего, славословим тако:
Радуйся, Святый Град Иерусалим проповедию Слова Божия огласивый;
Радуйся, велию власть от Бога приемый.
Радуйся, благовестниче Агнца Божия, вземлющаго грехи мира;
Радуйся, многих от народа иудейскаго во имя Отца и Сына и Святаго Духа крестивый.
Радуйся, пастырю добрый и учителю святый, яко тобою Бог Церковь Свою украси;
Радуйся, кладезю, из негоже воды живыя напаяемся.
Радуйся, яко стопам Спаса Христа неуклонно последовал еси;
Радуйся, яко Духа Божественнаго сиянием верных сердца просветил еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 4

Бурю нечестия разгоняя, множество иудеев и еллинов к Церкви Христовой обратил еси, отче праведный: словом бо и житием твоим любовь велию людей иерусалимских стяжал еси, и теми ко Христу вся приводил еси, научая пети Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша мудрыя слова твоя, «яко от дел оправдается человек, а не от веры токмо», гордии фарисее и книжницы распыхахуся сердцем, мнящи тя разорителя отеческих преданий быти. Мы же, учителя благочестия тя ведуще, вопием:
Радуйся, яко праведным житием твоим злословныя враги посрамил еси;
Радуйся, яко широтою Божественнаго разума пути вражия утеснил еси.
Радуйся, яко благодатию, из уст твоих изливающеюся, веровати в Троицу Единосущную верныя научал еси;
Радуйся, столпе благочестия непоколебимый и стено Церкве необоримая.
Радуйся, яко возсиял еси сущим во тьме неразумия, ко благочестию всех призываяй;
Радуйся, яко собранное стадо твое от волков лютых избавил еси.
Радуйся, яко брат Божий, Сына Бога Вышняго добльственне на земли исповедал еси;
Радуйся, Апостоле святе, мудростию обложенный и благодатию озаренный.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 5

Боготечною звездою прошел еси житие твое, Апостоле Иакове, благоговейно служение в Церкви Иерусалимстей совершая и образ праведнаго святителя Божия собою являя. Мы же, Богу, премудрость велию тебе даровавшаму и благодатными дары преизобильно тя украсившему, немолчно воспеваем: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша тя вернии людие Израилевы помощника и утешителя в скорбех и печалех: ты бо усердно молился еси о отпущении грехов народа Божия, якоже и колена твоя зело огрубеша непрестаннаго ради коленопреклонения твоего. Сего ради восхваляем тя по достоянию, яко молитвенника нашего пред Богом, взывая сице:
Радуйся, житием твоим добродетельным, яко солнце светозарное, вся просвещаяй;
Радуйся, презирати плоть свою и прилежати о души безсмертней научаяй.
Радуйся, Божественнаго Духа благодать приемля, плевелы лжеверия попаливый;
Радуйся, плоть свою духови совершенно поработивый.
Радуйся, вертограда Христова делателю усердный;
Радуйся, молитвенниче к Богу неустанный.
Радуйся, яко союзом любве стадо твое связал еси;
Радуйся, яко свет миру и соль земли явился еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 6

Проповедник истинныя веры Христовы и ревнитель благочестия был еси, святителю Иакове: сего ради, Духом Святым просвещаемый, чин Божественныя Литургии мудре устроил еси, благодарению Богу за вся научаяй. И ныне с небеси на ны милостиво призираеши и преизобильно всем нам благодать подаеши от щедраго Христа Бога, Емуже со Ангелы у Престола славы Его поеши: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси яко звезда утренняя Церкви Христовой ревностию о славе Божией, и, Жизнеподательным Духом законополагая и вещая неизреченныя тайны Божия, паству свою таинствы церковными и служением Божественныя Литургии освящал еси и правилам веры научал еси. Мы же тебе, Святыя Троицы служителю верному, воспеваем таковая:
Радуйся, чина церковнаго благоукрасителю;
Радуйся, ученьми твоими мир просветивый.
Радуйся, яко Духом Святым чрез тебе свет Богопознания в мир излияся;
Радуйся, яко тобою Евангелие Царствия Божия проповедася.
Радуйся, яко дару совершенну от Отца светов человеком подаятися учиши яве;
Радуйся, яко Божественным проповеданием твоим свет благодатный седящим во тьме греховней возсиял еси.
Радуйся, яко умом чистым и святыми усты твоими спасение всем верным предложил еси;
Радуйся, яко Бог Слово богатно блистании Божественныя благодати тя просвети.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 7

Хотя положити предел бывшей распре о законе Моисеове посреде благовествующих народом языческим слово Христово, на соборе Апостольстем во граде Иерусалиме главенствуя, ты, Апостоле преславне, словесы твоими богомудрыми о спасении души христианския паки мир в Церквах водворил еси. Мы же ублажаем тя, научившаго нас право разумети учение Христово и пети Тому: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго избранника Божия видим тя, святе Иакове: ты бо мудре вразумлял еси на соборе Апостольстем о скончании времени Завета Ветхаго и о Промысле Божием о обращении и спасении народов языческих. Сего ради тебе, яко великому во иерарсех Христовых, взываем:
Радуйся, Мудрость Ипостасную — Христа всем проповедавый;
Радуйся, яко о спасении верою и делами благочестия не токмо иудеев, обаче и язычников научавый.
Радуйся, о Христе, яко о совершении пророчеств и преданий отеческих, свидетельствовавый;
Радуйся, яко седящия во тьме греховней к свету благоверия приводил еси.
Радуйся, яко просветил еси мудростию твоею вся;
Радуйся, кладезю истиннаго Боговедения.
Радуйся, реко богоглаголивая;
Радуйся, премудрости чаше, добродетельми исполненная.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 8

Странно и предивно всем иерусалимляном бысть житие твое, священномучениче Иакове, ты бо миротворец и истолкователь Закона Божия явился еси, просвещая и вразумляя люди. Темже и нас научи пети от всего сердца Творцу и Зиждителю нашему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь освящен благодатию Духа Святаго, Церковь Иерусалимскую добре упасл еси, святе Иакове, день и нощь укрепляя новопросвещенныя в благодати Христовой. Мы же восхваляем тя, горнюю премудрость стяжавшаго, пении сими:
Радуйся, яко Божественный разум стяжал еси;
Радуйся, яко словесы богомудрыми люди, от неведения избавляя, ко Христу руководил еси.
Радуйся, яко труды твоими к водам спасения овцы словесныя приводил еси;
Радуйся, яко жребий пастырскаго о душах попечения праведно ти дадеся.
Радуйся, коегождо к безропотному несению креста его наставляяй;
Радуйся, яко солнце миру учении твоими возсиявый.
Радуйся, искусный ловителю душ человеческих;
Радуйся, Божественныя благодати светило.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 9

Всем сердцем возлюбивый Христа Бога, яко брат Его по плоти, и о спасении творения Его ревновавый, наставлял еси народ Божий в вере христианстей: яко быти во испытаниих терпеливу, на Бога уповающе и во смирении тяготы носяще. Мы же, тобою наученнии, милосердному Человеколюбцу Богу непрестанно взываем: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя не возмогут воспети твоея, богоблаженне Иакове, мудрости, егда вразумлял еси, яко не в единем книжнем научении и внешнем исповедании есть вера спасительная, а в вере, поспешествуемой любовию и делами во имя Христово. Мы же, тебе, яко Богомудрому наставнику, благодарно воспеваем:
Радуйся, яко тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть, возвещаяй;
Радуйся, яко во искушения различная впадая, радость имети научаяй.
Радуйся, яко блажен муж, иже претерпит искушения, зане приимет венец жизни, рекий;
Радуйся, яко «искушение вашея веры соделовает терпение», — мудро нам глаголеши.
Радуйся, яко ведущему убо добро творити и не творящему — грех есть, нас умудряеши;
Радуйся, яко любы мира сего — вражда Богу есть, нас вразумляеши.
Радуйся, яко молитися друг за друга, много бо может молитва праведнаго поспешествуема, нас призываеши;
Радуйся, яко обративый грешника от заблуждения пути его, спасает душу от смерти, нам взываеши.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 10

Спасти хотяй всякаго человека, грядущаго в мир, Всевидец Господь дарова ти, Иакове славне, благодать велию укрепляти обращенныя в вере: ты бо на страдания предстоящия коегождо приуготовляя, призывал еси всех к терпению и упованию на Бога, всех и вся содержащему в деснице Своей. И нас, недостойных, сподоби молитвами твоими разумно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая Церкви Иерусалимстей был еси, священномучениче преславне, и тако научал еси люди твоя спасительней вере Христовей: «Вера бо чиста и нескверна пред Богом есть, еже посещати сирых и вдовиц в скорбех их и нескверна блюсти себе от мира». Мы же, тебе, о нас молящемуся, неустанно взываем:
Радуйся, яко «суд без милости — не сотворшему милости», — рекий;
Радуйся, яко «гнев мужа правды Божия не соделовает», — вразумляяй.
Радуйся, яко «плод правды в мире сеется творящим мир», — научаяй;
Радуйся, яко «Господь гордым противится, смиренным же дает благодать», — глаголяй.
Радуйся, яко «смиритеся пред Господем, и вознесет вы», — взываяй;
Радуйся, путеводителю наш к Небеси.
Радуйся, слова Божия истолкователю неложный;
Радуйся, на подвиг деятельныя любве подвигаяй.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносил еси Пресвятей Троице во вся дни земнаго жития твоего; отпавшия же от благодати вожди иудейстии, видевше, яко множество мужей и жен к Церкви Христовой прилагается твоими, всеславне Апостоле, трудами, злоумыслиша конец положити сему: нестерпим бо бысть им праведник истинный, Господу верно служащий. Нас же, святителю Иакове, благослови, укрепи и настави в вере спасительней возрастати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светло Пасху Христову празднуя, во дни тыя неустанно проповедал еси, Иакове, глаголы жизни вечныя во граде Иерусалимстем собравшимся коленом иудейским и язычником множеству; начальницы же иудейстии совет положиша убити тя, пастыря Града Святаго. Мы же, тебе, яко мужественному воину Христову, усердно вопием:
Радуйся, истину Христову пред вожди небоязненно вещавый;
Радуйся, блистанием твоим тьму неведения просветивый.
Радуйся, правил церковных нелицеприятный блюстителю;
Радуйся, яко тобою Церковь Христова дивно красуется.
Радуйся, яко Богомудрыми ученьми умы верных к небеси возводиши;
Радуйся, яко крепостию проповеди твоея прелесть лжеучителей разрушил еси.
Радуйся, святый иерарше и проповедниче, многия в послушание веры уловивый;
Радуйся, лучу, от Солнца Правды исходяй, всю землю просвещаяй.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 12

Благодатию Божиею и силою, от Бога тебе дарованною, облеклся еси, страстотерпче Иакове, Христа ради готовый мучения всякия претерпети, егда лестию поставлен был еси на криле храма святаго нечестивыми, вопрошающими тя: «Рцы нам о Распятом». Мы же Богу, в мученичестем подвизе тебе укрепившему, гласом велиим воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Пресвятей Троице хвалу и благодарение и исполнився Духа Святаго, ты, Богоносе Иакове, изрекл еси пред народом о Христе, яко Той «сидит на Небесех, одесную Силы Всевышняго и грядет на облацех небесных». Слышавше же сия, нечестивии скрежетаху зубы своими и устремишася на тя; быв же долу низвержен с криле храма, Апостоле святе, востав на колени, Творцу молился еси о прощении убивающих тя и, камением до смерти побиваем, душу свою в руце Божии предал еси. Мы же, предстоящему тебе пред Престолом Святыя Троицы, радостно зовем:
Радуйся, яко на криле святилища представ, Бога Слова проповедал еси;
Радуйся, яко от иудей низвержен быв, небесных чертогов сподобился еси.
Радуйся, Горняго Иерусалима Апостольское основание;
Радуйся, яко жертву чисту себе Царю и Творцу принесл еси.
Радуйся, яко кровию твоею в Церковь Небесную вшел еси;
Радуйся, яко тя заступника крепкаго пред Богом имамы.
Радуйся, яко нетленныя пищи наслаждаяся, Престолу Святыя Троицы предстоиши;
Радуйся, священномучениче непобедимый, иерарше прехвальный и светильниче всемирный.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 13

О преславный Апостоле Иакове, брате Господень, Церкви Христовой светильниче многосветлый! Приими от благоговейных сердец наших с любовию тебе приносимое хвалебное пение сие и испроси нам у Христа Бога нашего в вере утверждение, прегрешений оставление и от вечнаго осуждения избавление, да сподобимся в Царствии Небеснем купно с тобою во веки пети Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва апостолу Иакову, брату Господню

О великий богоизбранный и богопрославленный Апостоле Иакове, брате Господень! Ты еси великий архиерей Града Святаго, теплый наш заступник и ходатай, предстоящий Престолу Пресвятыя Троицы. Не отрини нас от твоего заступления, но воздвигни нас, низверженных грехи многими. Имеяй власть решити и вязати, разреши зол наших соузы, любве Божией причти нас и Царствия Небеснаго причастники, блаженне, соделай молитвами твоими. Моли Христа Спаса, да сподобит непреткновенно совершати странствие наше земное, да вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобившеся, с тобою вкупе возможем выну восхваляти Троицу Нераздельную и воспевати Едино Божество Отца и Сына и Духа Всесвятаго во веки веков. Аминь.

КАНОН АПОСТОЛУ ИАКОВУ

глас 4

Пе́снь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными моисе́овыма рука́ма амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Дая́нию благо́му, иа́кове, и да́ру соверше́нну от отца́ све́тов челове́ком подая́тися, учи́ши я́ве, ему́же причасти́тися, апо́столе, тя́ пою́щим, помоли́ся.

Све́том просвеще́н, до́блий, Боже́ственнаго Ду́ха, и с ни́м зако́ны изложи́в, це́ркви управля́еши язы́ков, я́ко Христо́в апо́стол, священнотаи́нниче всеблаже́нне.

Ли́к апо́стольский, всему́дре, я́ве украси́л еси́, я́ко пе́рвый иера́рх бы́в, самоде́йством сло́ва пома́зан, я́ко учени́к и бра́т Бо́жий, священнопропове́дник свяще́ннейший.

Богоро́дичен:

Исто́чник тя́ исцеле́ний иму́ще, почерпа́ем, я́ко исто́чник ро́ждшую жи́зни, Богоро́дице Де́во чи́стая, и ду́ш врачевство́, и теле́с обновле́ние.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Весели́тся о тебе́ це́рковь твоя́, Христе́, зову́щи: ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Весели́тся о тебе́ коле́но Иу́дово дне́сь, Христо́выми светлостьми́ ви́де тя́ све́тло облиста́юща.

Звезду́ Богосия́нну це́рковь язы́чная иму́щи тя́, бла́госла́внаго пропове́дателя, и Боже́ственным све́том озаря́ется.

Зако́н ты́ жи́зни це́ркви Христо́ве положи́л еси́, жизнода́тельным Ду́хом ты́ законополага́я и веща́я.

Богоро́дичен:

Его́же родила́ еси́ пло́тию, о Богома́ти из Отца́ возсия́вшаго: того́, Чи́стая, Иа́ков, я́ко Бо́га все́х, пропове́да.

Седа́лен, гла́с 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Сро́дник по пло́ти Иису́сов бы́л еси́, и от него́ апо́столе, бла́года́ть мно́гу прия́л еси́, и все́м препо́дал еси́ просвеще́ние и ра́зум, всему́дре Иа́кове, и и́дольскую ле́сть из ко́рене исто́ргнув: те́м и́же тмы́ предста́тели и лестцы́ непра́ведно тя́ убива́ют, спа́са пропове́дающа. сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго све́та свети́льниче златокова́нный, нескве́рная, небла́зная, всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся: и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х да любо́вию зову́ ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду ра́б тво́й.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, ще́дре, твоего́ о́браза, на Кресте́ твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: ты́ бо еси́, человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Вве́л еси́ в мо́ре твоя́ ко́ни, апо́столы, спа́се, и просвети́ша язы́ки, к твоему́ позна́нию привле́кше, Влады́ко.

Нескве́рно я́ко зерца́ло я́влься, и перводе́тельныя лучи́ несозда́нныя Тро́ицы изве́стно прие́м, все́м возсия́л еси́.

Валя́емаго тя́ ка́меня проро́чество освяще́нное зри́т, и сокруша́юща пре́лести гнило́е су́етство си́лою Ду́ха.

Богоро́дичен:

Вше́д, о Богома́ти! во чре́во Твое́ преве́чное Сло́во, роди́выйся из Отца́ неизрече́нно, Иа́кова апо́стола явля́ет.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, све́т в ми́р прише́л еси́, све́т свя́ты́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия тя́.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Ты́ Го́споди све́т, блиста́ние Иа́кова яви́л еси́ светя́ща, земны́я неве́дения и тмы́ изменя́юща.

Тя́, Го́споди, гла́сом свобо́дным пропове́да пра́ведный бра́т Тво́й, подража́тель же стра́сти бы́сть, убива́емь.

Ки́й земны́й у́м похва́л пе́ния тебе́ принести́ мо́жет, доброде́телей просвеще́нному бла́года́тьми, Иа́кове.

Богоро́дичен:

Тя́ и́стинно Боже́ственное обре́т жили́ще, всели́ся, о Де́во на́ше спасе́ние, сло́во, промышля́я.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Пожру́ ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, це́рковь вопие́т ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр твои́х исте́кшею кро́вию.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Оде́ждею зако́нною облече́ тя лу́чшею, и иера́рха явля́ет, Ааро́на дре́вняго честне́йша, и́же ми́лости ра́ди в бра́тство прие́мый тя́.

Орга́н, де́йствы ударя́емь Ду́ха все́ помышле́ние наслажда́я, и Бо́гу приве́д спаса́емыя от рабо́ты люте́йшия, бы́л еси́ изря́днейший.

Возжажда́в, жи́зненныя испи́л еси́ воды́, и ре́ки источа́еши Богоглаго́ливаго Твоего́ чре́ва, теку́щия вселе́нней Боже́ственным Ду́хом.

Богоро́дичен:

Ева у́бо преслуша́нием сме́рть роди́, Богоро́дица же жи́знь заче́нши роди́ нестаре́ющуюся, и дре́вний за все́х отдаде́ до́лг.

Конда́к, гла́с 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Отчее единоро́дное Бо́г сло́во, прише́дшее к на́м в после́дния дни́, Иа́кове Боже́ственне, пе́рваго тя́ показа́ иерусали́млян па́стыря и учи́теля, и ве́рнаго строи́теля та́инств Ду́хо́вных: те́мже тя́ вси́ чти́м, апостоле.

Икос:

Рожде́ние тя́ Ио́сифово, Иерусали́мов пе́рваго иера́рха, Иа́кове Богови́дче, и Госпо́дня бра́та, пе́сньми похва́льными воспое́м ве́рно, и к тебе́ возопие́м: да́руй на́м да́р соверше́н от отца́ све́тов, и отжени́ ско́рбь, настоя́щую от мно́жества прегреше́ний. поднесо́ша бо врази́ на ны́ пя́ту, и обступи́ша на́с исма́ильтяне, и́хже сокруши́ вско́ре лу́ки, священноявле́нне, я́ко да тя́ вси́ почита́ем, апостоле.

Пе́снь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: бла́гослове́н еси́ в хра́ме сла́вы твоея́, Го́споди.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Яко в пещи́ на го́рнице просвеща́емь Боже́ственным прише́ствием Ду́ха, та́инственно, Богоглаго́ливе, возопи́л еси́: бла́гослове́н еси́ в хра́ме сла́вы твоея́, Го́споди.

Свы́ше дыха́ние зе́льное, апостола язы́ком огнеобра́зным веща́ти Бо́жия вели́чествия устро́и: бла́гослове́н еси́ в хра́ме сла́вы твоея́, Го́споди.

Виде́ния де́ятельнаго излага́я дщи́цу, от скрижа́ли же я́ко духо́вныя, челове́ки научи́л еси́: бла́гослове́н еси́, Бо́же мо́й, зовы́й, Го́споди.

Богоро́дичен:

Возсозда́вый ми́р, во утро́бе Твое́й, Богоневе́сто, Боже́ственнаго служе́ния показу́ет соверши́теля Иа́кова, взыва́юща: бла́гослове́на Ты́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́: о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: бла́гослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Ру́ки распросте́р кре́пкия, апостолы твоя́, Спа́се, бла́гослови́л еси́, восходя́, Влады́ко, к безнача́льному Отцу́ твоему́, и устро́ил еси́ ты́я с весе́лием вопи́ти: бла́гослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Якоже обеща́лся еси́ нело́жно апостолом Твои́м, Ду́ха посла́л еси́, сего́ Иа́ков, Влады́ко, све́тлостию просвеща́емь, вселе́нную мо́лниями просвеща́ет я́ве, и вопие́т тебе́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Му́дрость, Иа́кове му́дре, ипоста́сную име́л еси́ учи́теля, уча́щу тя́ неизрече́нным и неизглаго́ланным та́йнам, и к благоче́стию лю́ди зва́ти воздви́гл еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен:

Го́ру явле́нну мы́сленную, Де́во чи́стая, проро́к ви́де тя́: из тебе́ бо пречестны́й ка́мень отсече́ся, спаса́я вселе́нную вои́стинну, Боже́ственно пою́щую: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́: те́м веселя́щеся, тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Припев: Святый Апостоле Иакове, моли Бога о нас.

Прииди́те, первопресто́льника вси́, це́ркве свети́льника, свяще́нными иа́кова пе́сньми, я́ко иера́рха и Христопропове́дника, тезоиме́нне пра́веднаго именова́нна, велича́ем.

Боже́ственнаго о́бщника я́ко я́вльшася безконе́чнаго ца́рствия, и Бо́жия нарече́нна бра́та, и житие́м и́стинствующа, именова́ние прие́мша, священнотаи́нника, тя́ велича́ем, Иа́кове.

Престо́лу предстоя́, бла́же́нне, венцено́сец Тро́ицы, ве́рою почита́ющих твою́ па́мять, нетле́ющих наслади́тися че́стей, я́ко иера́рх, Иа́кове, благоприя́тен, твоего́ Влады́ку умоли́.

Богоро́дичен:

Ты́ от Де́вы рожде́ннаго неискусобра́чно, Богоявле́нне, уче́нии твои́ми я́ве чести́ Бо́га науча́еши, воплоще́нное сло́во: в него́же мы́ ве́рующе ны́не, досто́йно велича́ем.

Свети́лен. Подо́бен: Ду́хом во свя́ти́лищи:

Яко Госпо́дня бра́та бы́вша, блаже́нне Иа́кове Богодохнове́нне, ве́рнии по до́лгу хва́лим тя́, сла́вяще све́тлую и всечестну́ю и светоно́сную твою́ па́мять, моли́ся приле́жно за чту́щих тя́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Моли́твенницу Тебе́ приво́дим, и те́плую предста́тельницу, чи́стую Ма́терь Твою́, ве́рнии, по до́лгу: сподо́би рабы́ твоя́ причасти́тися сла́вы твоея́, и пра́ведных ча́сти, и сла́дости ра́йския, и улучи́ти на́м Небе́сное ца́рствие.

Источник: azbyka.ru

     

Подписаться на обновления сайта